Hogyan igényelhetünk bankkártya terminált? (Útmutató lépésről lépésre)

Januártól minden online pénztárgép mellett bankkártya terminál kell, hogy álljon. Ezt már nemcsak a kényelem vagy a vásárlói kívánalmak, de a törvény is megköveteli majd. Mivel az intézkedés több tízezer vállalkozást érint, érdemes tisztában lenni azzal, mi az igénylés pontos menete, milyen kérdések merülhetnek fel, hogyan és mennyi idő alatt jutunk el oda, hogy a terminál a pulton csipoghasson. Ezeket a kérdéseket válaszoljuk meg a cikkben részletesen.

Az igénylés nulladik lépése, hogy felkutatjuk azokat a szolgáltatókat, akik képesek a boltunkba, üzletünkbe terminált telepíteni.
A jellemző persze az, hogy a tulajdonos, üzletvezető ilyenkor körbekérdez másoknál: használnak-e terminált, mik a tapasztalataik, ők hogyan igényeltek.
Ezt nem is érdemes kihagyni, érdemes azonban saját kutakodást is végezni. A legtöbb üzletben ugyanis, ahol terminál működik, csak azt az egy szolgáltatót és eszközt ismerik, az összehasonlításhoz egyszerűen nincsenek tapasztalataik.
Nagyon ajánlott tehát felkeresni a szolgáltatók weboldalait, és akár az ÁSZF-eket átolvasva kigyűjteni a legfontosabb információkat, mint például hogy van-e fix havi bérleti díj, hogy a telepítésért kell-e fizetni, hogy mekkora tranzakciós költséget számolnak fel, hogy van-e forgalmi minimum elvárásuk.
A forgalmi minimum elvárás jelentheti azt, hogy egy vagy több hónap alatt adott értékhatár felett kell tranzakciókat produkálnunk a terminállal. A CIB-nél például 3 hónap alatt átlagosan minimum 100 000 forint forgalom kell, hogy a terminált megtarthassuk.
A szolgáltató kérhet adott darabszámú tranzakciót is emellé, a Vodafone ReadyPay-nél például a 100 000 forintos havi elvárást kiválthatjuk azzal, ha 25 darab tranzakciót hozunk. Más szolgáltatóknál pedig, mint a Fizetési Pont, egyáltalán nincs minimum elvárás, ha a terminálon csak pár ezer forint tranzakció fut keresztül egy hónapban, ugyanúgy használhatjuk tovább.

Már az ajánlatkérésnél érdemes figyelni

Ha felvérteztük magunkat néhány ilyen létfontosságú információval, a következő lépés az ajánlatkérés.
Ezt jellemzően úgy tehetjük meg, hogy a weboldalon keresztül jelezzük, szeretnénk egy visszahívást, ezután nem sokkal pedig beszélhetünk a szolgáltató képviselőjével, aki kérdéseket tesz fel, felméri az igényeinket és ennek alapján állít össze egy ajánlatot.
Intő jel lehet, ha a szolgáltató néma marad a visszahívási kérés után nem hallunk felőlük egy-két napon belül - ez előre jelezhet kommunikációs problémákat.
A beszélgetés után a szolgáltató képviselője a telefonban részletezi az ajánlatot, illetve külön kérdésre írásos ajánlatot küld a szolgáltató, jellemzően 1-2 napon belül. Itt is figyeljünk rá, hogy mennyi idő alatt érkezik meg az ajánlat.
Fontos tudni, hogy amíg a szerződést alá nem írtuk, semmire sem vállaltunk kötelezettséget: több árajánlatot is bekérhetünk, hogy a tartalmukat, és egyáltalán az ügyfélkezelés módját összehasonlíthassuk.

Szerződéskötés és telepítés

Ha az árajánlatot kedvezőnek találjuk, jeleznünk kell a szolgáltató felé, hogy szeretnénk megkötni a szerződést és megrendelni a szolgáltatást.
A szerződéskötés történhet személyesen vagy online:
• Csak az köthet szerződést, aki a céget jogilag képviseli. Olyan, aki nem számít jogi képviselőnek, legyen az akár üzletvezető, nem írhatja alá a szerződést.
• Papírokkal nem kell külön készülnünk, csak a céget képviselő személy személyi igazolványára és lakcímkártyájára lesz szükség. A szerződéskötéskor ezekről az iratokról fényképet is készítenek.

Mikor érkezik a terminál?

A terminál telepítése megtörténhet akár a szerződéskötéssel egy időpontban is, a szolgáltatótól függ, hogy ezt vállalják-e.
Fontos szempont lehet a megfelelő szolgáltató kiválasztásánál, hogy milyen gyorsan tudnak terminált biztosítani. Egyes szolgáltatók, mint például a Fizetési Pont 72 órán belül biztosít terminált, míg másoknál erre akár heteket is kell várni.
Maga a telepítés egyszerű és gyors, kizárólag áramforrásra van szükség.
Ha mobil terminált igényeltünk, azt fel kell tölteni épp úgy, mint egy mobiltelefont. Ez internetes kapcsolattal működik, de ezzel nem kell törődnünk, a készülék SIM-kártyán lévő mobilinternettel kommunikál, amit a szolgáltató biztosít.
Ha a telepítést a szolgáltató képviselője végzi, személyesen el is magyarázza a működését és az alapvető tudnivalókat.
Alapesetben ez néhány egyszerű művelet bemutatását jelenti csak, ami nem vesz igénybe sok időt. A terminálok a frissítéseket is automatikusan telepítik, jellemzően egy-egy gombnyomásra van csak szükség ezek jóváhagyásához.
Ha a terminált futárszolgálattal küldik ki, a kezelői kézikönyv alapján a telepítést magunknak kell elvégeznünk, ez viszont nagyon egyszerű, pár perces folyamat csak.

Mi a teendő, ha a terminál meghibásodik?

Ilyenkor elegendő felhívni az ügyfélszolgálatot és jelezni a hibát: az ügyfélszolgálatos regisztrálja és továbbítja a bejelentésünket. Ideális esetben a szolgáltató azonnal elkezdi a probléma megoldását és tájékoztatja az ügyfelet a további lépésekről, illetve, hogy mikorra várhatja a meghibásodás kijavítását.
Sok esetben nincsen szükség komolyabb beavatkozásra, mert a hibát távolról is javítani tudja a szolgáltató, ekkor nincs is más dolgunk a bejelentésen túl, esetleg még annyi, hogy visszaigazoljuk, a probléma megoldódott.

Mikor kell a terminálért fizetni?

A terminál alapdíját általában terminálonként, havonta, utólag kell fizetni a szolgáltató felé.
A szerződési feltételeket azért is érdemes elolvasni, mert egy-egy szolgáltató egyszeri terminálvásárlási díjat vagy telepítési díjat is felszámíthat. Mindig bizonyosodjunk meg róla, hogy nem érnek váratlan költségek a szerződés után.
Most viszont nem mindenhol kell ezekkel az alapköltségekkel sem számolnunk.
Tekintettel arra, hogy a terminál igénylése most törvényi kötelezettség, a Fizetési Pont Szerződj most, fizess csak januártól! csomagjával azzal teszi egyszerűbbé a vállalkozók életét, hogy a most igénylőknek január 1-ig teljesen elengedi az alapdíjat, a hálózati kapcsolat díját, a havi számlavezetési díjat, és a fizetési kártya havidíját is.

Nem érdemes az utolsó pillanatra hagyni a terminál beszerzését, hiszen minél előbb telepítik a terminált, az annál előbb hoz plusz bevételt a vállalkozónak. Ráadásul decemberben több tízezren akarnak majd egyszerre terminálhoz jutni, aminek következtében megnőhet a várakozási idő. Sok szolgáltató nincs felkészülve a tömeges szerződéskötésre és nem rendelkeznek megfelelő raktárkészlettel sem, ahhoz, hogy mindenkit ki tudjanak szolgálni. (x) Szponzorált tartalom



Ajánlja ismerőseinek:



Kapcsolódó oldalak: CIB Bank  

További bejegyzések

Az 5 legnagyobb hozamú Árupiaci befektetési alap Grafikonnal

Az Árupiaci kategória HUF alapú, öt legjobb alapja. A sorrend a 2020.11.19.-i éves hozam adatok alapján készült.

Befektetési alapok: Az elmúlt hét nap nyertesei és vesztesei

Nem volt jó hete a Vegyes/Kiegyensúlyozott kategóriába sorolt befektetési alapoknak. A Kötvény/Hosszú kötvény kategória viszont vonzotta a befektetőket.

Az 5 legjobb Kötvény/Rövid kötvény befektetési alap Grafikon

A Kötvény/Rövid kötvény kategória HUF alapú, öt legjobb alapja. A sorrend a 2020.11.15.-i éves hozam adatok alapján készült.

Az elmúlt hét nap legnagyobb mértékű árfolyamesései

Kötelező bankkártya terminál: még megszerezhető állami támogatással

Mára egyetlen szolgáltatónál maradt csak lehetőségünk arra, hogy 80 000 forintos vissza nem térítendő támogatást kapjunk a bankkártya terminál igénylésekor - ami most, hogy január 1-től kötelező i..

Az öt legjobb Ingatlan/Közvetlen befektetési alap Grafikonnal

Az Ingatlan/Közvetlen kategória HUF alapú, legmagasabb hozamú 5 alapja. A sorrend a 2020.11.10.-i éves hozam adatok alapján készült.

Befektetési alapok: A múlt hét kiugró forgalmai

Az eladás volt a nagyobb volumenű a Kötvény/Hosszú kötvény alapokkategória esetében. A Vegyes/Óvatos kategóriába viszont jelentős befektetések áramlottak.

A legújabb alapok

Az elmúlt hetekben indult befektetési alapok felsorolása. Írásunkban 1 új alapot mutatunk be.

Az elmúlt hét legkiugróbb árfolyam csökkenései

Befektetési alapok: Az elmúlt hét nyertesei és vesztesei

Az eladók voltak túlsúlyban az Abszolút hozamú kategóriájú alapoknál. Az Ingatlan/Közvetlen kategóriában viszont a vevők voltak túlsúlyban.

Összes bejegyzés:

Bankok, pénzvilág

Vegye fel hírolvasójába RSS feedünket!

A jokamat.hu hírei

Az 5 legnagyobb hozamú Árupiaci befektetési alap Grafikonnal

Az Árupiaci kategória HUF alapú, öt legjobb alapja. A sorrend a 2020.11.19.-i éves hozam adatok alapján készült. 2020.11.19

Befektetési alapok: Az elmúlt hét nap nyertesei és vesztesei

Nem volt jó hete a Vegyes/Kiegyensúlyozott kategóriába sorolt befektetési alapoknak. A Kötvény/Hosszú kötvény kategória viszont vonzotta a befektetőket. 2020.11.16

Az 5 legjobb Kötvény/Rövid kötvény befektetési alap Grafikon

A Kötvény/Rövid kötvény kategória HUF alapú, öt legjobb alapja. A sorrend a 2020.11.15.-i éves hozam adatok alapján készült. 2020.11.15

Kötelező bankkártya terminál: még megszerezhető állami támogatással

Mára egyetlen szolgáltatónál maradt csak lehetőségünk arra, hogy 80 000 forintos vissza nem térítendő támogatást kapjunk a bankkártya terminál igénylésekor - ami most, hogy január 1-től kötelező is sokaknak, kifejezetten előnyös ajánlat lehet. De ennél még jobban is járhatunk, ha nem várunk a szerződéssel a határidőig... 2020.11.11

Az öt legjobb Ingatlan/Közvetlen befektetési alap Grafikonnal

Az Ingatlan/Közvetlen kategória HUF alapú, legmagasabb hozamú 5 alapja. A sorrend a 2020.11.10.-i éves hozam adatok alapján készült. 2020.11.10

Régebbi híreink

Nagybankok betét ajánlatai (HUF)

Érdeklik a bankbetétek, befektetési alapok és az államkötvények?

Iratkozzon fel a jokamat.hu hírlevelére! Kéthetente küldünk egy rövid összefoglalót az aktuális kamatokról és hozamokról.

Minden új bank kamat konstrukcióról érdekli? Tudni szeretne a toplista minden változásáról?

Kövessen minket a Twitteren! @jokamathu

Kamatvadászoknak és szakmabelieknek kötelező.

Minden javaslatot, észrevételt szívesen látunk!

keyboard_arrow_up